Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Sylvia-koti yhdistyksen toimijat ottavat lämpimästi vastaan apua esimerkiksi puutarhatöihin tai muihin arjen askareisiin. Voit tulla talkoilemaan erilaisiin tapahtumiimme, kuten myyjäisiin, retkille tai leireille. Voit tulla myös ystäväksi jollekin henkilölle. Yhteiseen ulkoiluun, peleihin tai muihin arjen tai juhlan aktiviteetteihin on seura tervetullutta. Voit olla yhteydessä asiasta suoraan yksiköiden johtajiin. Tervetuloa!

Sylvia-koti yhdistyksen toimipaikoissa on suorittanut vapaaehtoisvuottaan lukuisia ulkomaalaisia nuoria, jotka ovat halunneet uusia, erilaisia kokemuksia elämästä ennen ammatillisia opintoja. Joka vuosi yhdistys ottaa 10-20 nuorta aikuista asumaan ja työskentelemään yhdistyksen toimipaikoissa.

Vapaaehtoisnuoret saavat työn ja ylläpidon lisäksi mahdollisuuden opiskella Suomen kieltä ja osallistua heille räätälöityyn seminaariin. Nuoret vapaaehtoiset tuovat tullessaan raikkaan kansainvälisen tuulahduksen Sylvia-koti yhdistyksen yhteisöihin ja useista heistä tulee asukkaiden, työntekijöiden ja Suomen ystäviä loppuelämäksi. Vapaaehtoisnuoret tulevat töihin eri organisaatioiden, kuten ICYEFreunde ja EVS, kautta.