Sylvia-koti on monipuolinen eri-ikäisten ihmisten yhteisö, jossa läsnäolo ja välittäminen ovat osa arjen kulttuuria. Lasten taloissa elämisen taitojen toistuva harjoittelu ja yhdessä tekeminen, vuoden kiertokulun rytmin seuraaminen sekä päivärytmin turvallisuus tuo iloa kodikkaaseen elämään. Myös nuorten ja aikuisten elämässä kaikki kodin askareet ovat osa jokaisen arkea. Jokapäiväiset, itsetehdyt ja yhteiset ateriat ovat meille tärkeitä, samoin yksilölliset tarpeet huomioiva vapaa-aika harrastuksineen. Tämä on mahdollista, koska henkilökuntamme on työhönsä sekä sen kehittämiseen sitoutunutta.

Elämisen kulttuuriin kuuluvat myös vuoden kiertokulun juhlat, ja niissä jokainen voi olla taiteilija. Teemme näytelmiä, maalaamme ja musisoimme - etenkin juhlia valmistellessamme ja juhliessamme. Sosiaalisten taitojen perusta, vuorovaikutuksen taide, rakentuu kuitenkin parhaiten arjen kohtaamisissa.

Lähiympäristömme on inspiroiva ja rauhallinen. Suuri puutarhamainen piha tarjoaa turvallisen mahdollisuuden itsenäiseen liikkumiseen niillekin joille se muuten olisi vaikeaa, sillä matka kotoa kouluun tai työpajalle on lyhyt. Pihalla vastaan voi tulla hevonen ratsastajineen tai traktori työssään. Matkalla arjen puuhiin saattaa seurakseen saada yhteisökissa Unton.

Puutarhatöitä riittää kaikille, samoin naapureita ja ystäviä, joita voi huikata sisään kyläilemään. Tervetuloa!