Myllylähde- yhteisö on maailmanlaajuisen Camphill - liikkeen jäsen. Myllylähde tarjoaa ulkomaalaisille nuorille vapaaehtoisille mahdollisuuden tulla asumaan ja työskentelemään Suomessa. Nuorilla on työn ja ylläpidon lisäksi mahdollisuus opiskella Suomen kieltä ja osallistua heille räätälöityihin seminaareihin. Nuoret vapaaehtoiset tuovat tullessaan raikkaan kansainvälisen tuulahduksen.  Usein heistä tulee asukkaiden, työntekijöiden ja Suomen ystäviä loppuelämäksi. Myllylähteellä on yleensä kaksi vapaaehtoisnuorta vuodessa. Viimeisin kotiinsa palaaja vei Suomenlipun Hondurasiin ja toivotti meidät tervetulleeksi vastavierailulle.

Kaikki vapaaehtoisnuoret eivät ole halunneetkaan palata kotiinsa vaan Myllylähteen vapaaehtoisista muutamalla on ollut mahdollisuus jäädä vapaaehtoisvuoden jälkeen Myllylähteelle töihin. Joku on viihtynyt pienen hetken elämästään yhteisössä ja joku jäänyt kauemmaksi aikaa. Nykyisin yhteisöä rikastuttavat Kolumbialainen ja Armenialainen tuulahdus.