Sylvia-koti yhdistys on monipuolinen sosiaalialan palveluntuottaja erityistä tukea tarvitseville lapsille, nuorille ja aikuisille. Toimintamme käynnistyi vuonna 1956 ja nykyisin toimimme noin 160 ammattilaisen voimin viidessä eri yksikössä Lahden, Hollolan ja Orimattilan alueilla.

Hollolan Hämeenkoskella rauhallisessa maalaisympäristössä sijaitsee Myllylähde -yhteisömme, joka tuottaa ympärivuorokautista tehostettua asumispalvelua sekä työtoimintaa erityisaikuisille. Luvanvaraisia paikkoja on 15, jotka kaikki ovat käytössä. Myllylähde- yhteisössä asukkaat asuvat kolmessa eri taloyhteisössä eri kokoisissa ryhmissä (3-7 henkilöä). Asuminen on järjestetty ryhmämuotoisesti niin, että jokaisella on oma henkilökohtainen huone ja sosiaaliset tilat ovat yhteisiä. Ruokailut järjestetään yhteisruokailuina taloyhteisökohtaisesti. Työtoimintaa järjestetään viitenä päivänä viikossa omalla maatilalla, kutomossa ja tuotteiden jatkojalostuksessa.

Haemme meille Myllylähteelle

YÖHOITAJAA

toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen.

Tehtävääsi kuuluu tarvittaessa yöllinen asukkaiden ohjaus ja hoito kolmessa eri taloyhteisössä. Kaikki asuinrakennukset ovat toistensa välittömässä läheisyydessä. Yövalvonnalla varmistetaan asukkaiden turvallisuus ja hyvinvointi yöaikaan. Lisäksi tehtävääsi sisältyy kodinhoidollisia tehtäviä kuten pyykinpesua ja ruoanlaittoa sekä maatilan tuotteiden pakkausta ja jatkojalostusta.

Edellytämme sosiaali- ja terveysalan tutkintoa (lähihoitaja / sosionomi). Arvostamme kokemusta kehitysvammatyöstä. Työssäsi tarvitset hyviä vuorovaikutustaitoja, kehittämishalukkuutta ja varmuutta haastavan asiakkaan kohtaamiseen. Työskentelyotteesi on aikuisen asiakkaan itsemääräämisoikeutta kunnioittava.

Työ on pääsääntöisesti yötyötä, mutta sisältää mahdollisesti myös muita vuoroja tilapäisesti. Palkkaus ja muut ehdot määräytyvät Yksityisen sosiaalialan työehtosopimuksen mukaisesti. Käytössä on kuuden kuukauden koeaika.

Toivotamme sinut tervetulleeksi mukaan joukkoomme tekemään hyvää tulevaisuuden ohjaus- ja hoitotyötä.

Tehtävästä voit kysyä enemmän yksikönjohtaja Ilkka Kuusistolta, puh. 044 7722 841, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen..

Lue lisää Sylvia-koti -yhdistyksestä: www.sylviakotiyhdistys.fi

Lähetäthän hakemuksesi ke 27.1. klo 15.00 mennessä osoitteeseen Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. Merkitse viestikenttään ”Yöhoitaja, Myllylähde”

Haemme meille Myllylähteelle

OHJAAJAA

toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen.

Tehtävänäsi on ohjata ja hoitaa erityisaikuisia ryhmässä kaikissa elämän hallintaan liittyvissä tilanteissa. Tehtävään sisältyy kodinhoidollisia avustustehtäviä, kuten ruoanlaittoa, pyykinpesua ja siivousta, joita tehdään yhdessä asiakkaiden kanssa. Sosiaalisten vuorovaikutustaitojen harjoittaminen sisältyy myös työnkuvaan. Pidämme tärkeänä, että jokainen yksilö saa tarvittavan henkisen tuen ja ohjauksen tasavertaisesti ja voi näin kehittyä ja oppia yhteisössä.

Työ on pääsääntöisesti kaksivuorotyötä, painottuen iltaan (16- 21), sisältäen myös viikonloppuja. Palkkaus ja muut ehdot määräytyvät Yksityisen sosiaalialan työehtosopimuksen mukaisesti. Käytössä on kuuden kuukauden koeaika.

Toivotamme sinut tervetulleeksi mukaan joukkoomme tekemään hyvää tulevaisuuden ohjaus-ja hoitotyötä.

Lue lisää Sylvia-koti -yhdistyksestä: www.sylviakotiyhdistys.fi

Lähetäthän hakemuksesi ke 27.1. klo 15.00 mennessä osoitteeseen Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. Merkitse viestikenttään ”Ohjaaja, Myllylähde”

Lokakuussa 2020 avasimme uuden Rautakannaskodin, joka on lastensuojelun sijaishuollon ryhmäkoti. Yksikkömme on tarkoitettu erityistä tukea, huolenpitoa ja kuntoutusta tarvitseville kouluikäisille lapsille, jotka eivät voi asua kotona. Toimintamme on erikoistunut kehitysvammaisten lasten hoitoon ja tukemiseen. Asiakaspaikkoja on seitsemän, jotka kaikki pyritään täyttämään vuoden 2021 aikana.

Haemme lastensuojeluyksikkö Rautakangaskotiin

PALVELUESIMIESTÄ

Työssäsi palveluesimiehenä:

·         toimit Rautakangaskodin vastuuhenkilönä

·         vastaat toimintayksikön päivittäisestä työn ja toiminnan organisoinnista

·         toimit Rautakannaskodin 8-9 lastensuojeluammattilaisen lähiesimiehenä

·         vastaat, että yksikkö ja henkilöstö toimivat lastensuojelulain vaatimusten mukaisesti

·         osallistut hoito- ja kasvatustyöhön

·         kehität yksikön toimintaa yhdessä yksikönjohtajan ja henkilöstön kanssa

·         vastaa työvuorojen suunnittelusta ja sijaisten hankinnasta

·         osallistut talouden suunnitteluun yhdessä yksikönjohtajan kanssa

Toimit kiinteässä yhteistyössä koko muun yhdistyksen kanssa. Apunasi yksikön toiminnassa ja sen kehittämisessä toimii yksikönjohtaja, joka on myös hallinnollinen esimiehesi. Hallinnossa tukenasi ovat myös henkilöstö- ja taloushallinnon ammattilaiset sekä yhdistyksen toiminnanjohtaja.

Työssä menestymisessä auttavat hyvät organisointikyvyt, positiivinen työote sekä hyvät vuorovaikutustaidot. Et pelkää haastavia tilanteita ja tartut toimeen tilanteiden vaatimalla tarmokkuudella.

Tarjoamme sinulle mahdollisuuden hyödyntää ammatillista osaamistasi ja annamme työllesi täyden kollegiaalisen tuen. Koska toimintamme Rautakangaskodissa on vielä uutta, saat mahdollisuuden vaikuttaa palveluesimiehenä omaan työnkuvaasi sekä kehittää yksikön päivittäistä toimintaa. Sylvia-koti yhdistyksessä pääset aidosti vaikuttamaan uuden lastensuojeluyksikön asiakkaiden hyvän ja arvostavan elämän toteuttamiseen.

Edellytämme, että sinulla on soveltuva korkeakoulututkinto sekä riittävä johtamistaito. Edellytämme myöskin, että sinulla on vähintään noin kolmen vuoden työkokemus lastensuojelun sijaishuollosta. Tarvitset työssäsi myös erityispedagogiikan tuntemusta / kokemusta erityislapsista. Toivomme myös, että sinulla olisi käytännön kokemusta johtamisesta tai suoritettuja johtamisopintoja.

Työ on päivätyötä. Palkkaus ja muut ehdot määräytyvät Yksityisen sosiaalialan työehtosopimuksen mukaisesti. Tehtävään valitun tulee esittää rikosrekisterilain 6 § 2 mom. tarkoittama rikosrekisteriote mahdollisimman pian valintapäätöksen saatuaan määräajassa. Käytössä on kuuden kuukauden koeaika.

Toivotamme sinut tervetulleeksi mukaan joukkoomme tekemään hyvää tulevaisuuden lastensuojelutyötä!

Tehtävästä voit kysyä enemmän palveluesimies Timo Toivonen, Timo Toivonen, puh. 044 7722 851 (29.12. klo 13–14 ja 7.1. klo 13–14) tai henkilöstöpäällikkö Maiju Kankainen, puh. 044 7722 838 (29.12. klo 13–14 ja 7.1. klo 13–14).  Sähköpostimme ovat muotoa Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Lue lisää Sylvia-koti -yhdistyksestä: www.sylviakotiyhdistys.fi

Lähetäthän hakemuksesi ma 11.1.2021 klo 15.00 mennessä osoitteeseen Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. Merkitse viestikenttään ”palveluesimies”.

Haemme lastensuojeluyksikkö Rautakangaskotiin

OHJAAJAA

toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen.

Rautakannaskotiin sijoitetut lapset tarvitsevat ympärivuorokautista, yksilöllistä tukea ja vahvaa ohjausta kaikissa tai useissa päivittäisissä toiminnoissaan. Lastensuojeluyksikön ohjaajana tehtävänäsi on tukea lasten kasvua, kehitystä ja kuntoutusta turvaa tuovalla arjella ja jokaisen lapsen yksilöllisellä, arvostavalla huomioimisella. Osallistut lasten hoidon ja kasvatuksen suunnitteluun ja toteutukseen, lääkehoitoon sekä verkostoyhteistyöhön. Olet turvallinen aikuinen lapselle ja nuorelle.

Arvostamme esimerkiksi työn tai koulutuksen myötä hankittua osaamista / kokemusta luovasta toiminnasta, draamasta tai erilaisista kuntoutuksen menetelmistä. Työotteesi on positiivinen ja koet Sylvia-koti yhdistyksen erityistä tukea tarvitsevien lasten ja nuorten yksilöllisen huomioimisen ja arvostavan tukemisen arvoiksi, joita sinun on mutkatonta toteuttaa käytännön työssä. Ryhmäkodin johtavana arvona on lapsen tai nuoren yksilöllisen elämäntilanteen kohtaaminen ja siihen paneutuminen.

Edellytämme sinulta lähihoitajan tutkintoa. Työssäsi tarvitset kokemusta lastensuojelusta ja/tai kehitysvammaisten tai muutoin erityistarpeisten lasten kanssa työskentelystä.  Tehtävä edellyttää voimassa olevaa lääkeluvan edellyttämää koulutusta (LOP) ja ensiapukoulutusta.

Työ on kaksivuorotyötä. Palkkaus ja muut ehdot määräytyvät Yksityisen sosiaalialan työehtosopimuksen mukaisesti. Tehtävään valitun tulee esittää hyväksyttävä todistus terveydentilastaan sekä rikosrekisterilain 6 § 2 mom. tarkoittama rikosrekisteriote mahdollisimman pian valintapäätöksen saatuaan määräajassa. Käytössä on kuuden kuukauden koeaika.

Tehtävästä voit kysyä enemmän palveluesimies Timo Toivonen, puh. 044 7722 851 (29.12. klo 13–14 ja 7.1. klo 13–14). Sähköpostimme ovat muotoa Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Lue lisää Sylvia-koti -yhdistyksestä: www.sylviakotiyhdistys.fi

Lähetäthän hakemuksesi ma 11.1.2021 klo 15.00 mennessä osoitteeseen Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. Merkitse viestikenttään ”ohjaaja”.

Sylvia-koti yhdistyksen eri yksiköt muodostavat monipuolisen eri-ikäisten ihmisten yhteisön, jossa läsnäolo
ja välittäminen ovat osa arjen kulttuuria. Toimintamme perustana on kunnioittava asenne toista ihmistä
kohtaan, ekologiset arvot ja asiakkaiden aito kohtaaminen ja arvostaminen.
Tarvitsemme jatkuvasti henkilöitä erimittaisiin työsuhteisiin, erityisesti asumispalveluyksiköihimme ja
tilapäishoitoon. Kelpoisuusvaatimuksena ohjaajan sijaisuuksiin on sosiaali-/terveydenhuollon koulutus.
Huomioimme myös alan opiskelijat, joilla opinnot ovat valmistumaisillaan. Tehtävät edellyttävät voimassa
olevaa lääkeluvan edellyttämää koulutusta (LOP) ja ensiapukoulutusta. Lisäksi sijaisuuksissa, joissa
työskennellään lasten ja nuorten kanssa, tulee esittää lasten kanssa työskentelevien rikostaustan
selvittämisestä annetun lain (504/2002) mukainen voimassa oleva rikosrekisteriote.

Mikäli voisit tehdä keikan silloin tällöin tai vakinaisemminkin, laita meille lyhyt esittely itsestäsi ja CV, joista
selviävät yhteystietosi, koulutus- ja työkokemustietosi. Merkitse viestiksi ”Keikkatyö”, osoite on
Haastattelussa tiedustelemme tarkemmin, missä yksiköissä olisit valmis työskentelemään. Alla on kuvaus
yksiköistämme. Tule mukaan tekemään merkityksellistä työtä!

Sylvia-kodin asumispalvelut, Kyläkatu 140, 15700 Lahti

Palveluasumisen tiimin ohjaajana päivittäistä työtä on kehitysvammaisten ja muiden vammaisten aikuisten
ohjaaminen, valmentaminen kotielämässä ryhmäkodissa ja päivätoiminnassa. Työ on kolmivuorotyötä,
painottuen iltoihin ja viikonloppuihin.
Sylvia-kodin tilapäishoito, Kyläkatu 140, 15700 Lahti
Sylvia-koti järjestää asiakkailleen tilapäishoitoa. Erityislapsen hoito voi olla haastavaa ja raskasta sekä
vanhemmille että muille perheenjäsenille. Tilapäishoito suo hengähdystauon perheelle ja toimii
asumisvalmennuksena erityislapsille ja – nuorille. Työ tilapäishoidossa on kolmivuorotyötä ja painottuu
viikonloppuihin.

Sylvia-kodin työpajat, Kyläkatu 140, 15700 Lahti

Sylvia-kodin työpajoissa tehdään mielekästä ja merkityksellistä työtä. Kaikessa toiminnassa otetaan
huomioon ekologisuus ja käytetään mahdollisimman paljon luonnonmateriaaleja. Sylvia-kodissa on
käsityöpaja, varasto, leipomo, pesula, puupaja, huonekalupaja ja puutarha, joissa kehitysvammaisten
osallistumista ohjaavat työpajaohjaajat. Työpajatyö toteutuu arkipäivisin, työ pääsääntöisesti
henkilökohtaisena avustajana toimista pajoissa.

Sylvia-koulu, Kyläkatu 140, 15700 Lahti

Koulunkäynninohjaaja työskentelee pääsääntöisesti koulussa, iltapäivähoidossa ja loma-ajan toiminnassa
oppilaita avustaen ja tukien. Työ on pääsääntöisesti päivätyötä.

Kaupunkikylä, Kyläkatu 140, 15700 Lahti ja Mäntsäläntie 42, 15610 Lahti

Kaupunkikylä on aktiivinen toimija Lahden alueella, joka pyrkii rakentamaan avoimempaa yhteiskuntaa,
jossa tukea tarvitseva henkilö voi elää ja toimia omien voimavarojensa mukaista turvallista ja rikasta
elämää. Tehostetun palveluasumisen tiimin ohjaajan työ on kehitysvammaisten ja muiden vammaisten
aikuisten ohjaaminen, valmentaminen kotielämässä ryhmäkodissa ja päivätoiminnassa. Työyksiköitä ovat
Renkomäen ja Launeen asuntolat, joissa asuu 17 asukasta. Työ on kolmivuorotyötä.

Rautakannaskodin lastensuojeluyksikkö, Kyläkatu 140, 15700 Lahti

Rautakannaskoti on uusi, syksyllä 2020 toimintansa aloittanut lastensuojeluyksikkö, jossa työskentelee
yhdeksän lastensuojelutyön ammattilaista. Rautakannaskoti on lastensuojelun sijaishuollon ryhmäkoti
erityistä tukea, huolenpitoa ja kuntoutusta tarvitseville kouluikäisille lapsille ja nuorille (kehitysvammaiset /
nepsy-lapset). Työ on kolmivuorotyötä.

Tapolan kyläyhteisö, Raikkolantie 40, 16350 Niinikoski

Tapola on Orimattilassa maaseutumiljöössä sijaitseva kyläyhteisö, joka tarjoaa kodin sekä mielekästä työ- ja
vapaa-ajantoimintaa 48 kehitysvammaiselle aikuiselle. Tapolassa toimii erilaisia työpajoja, kuten yrttipaja,
maatila ja kutomo. Asumispalvelua toteutetaan kuudessa erilaisessa ja erikokoisessa taloyhteisössä, joista
neljässä on tehostettua palveluasumista ja kahdessa palveluasumista. Työ on kolmivuorotyötä tehostetussa
palveluasumisessa ja palveluasumisessa.

Myllylähde, Aholantie 133, 16800 Hollola

Myllylähde on maatilan ympärille perustettu koti ja työpaikka erityisaikuisille. Myllylähteellä asuu tällä
hetkellä 14 erityistä huolenpitoa ja tukea tarvitsevaa aikuista iältään 19 ─ 56 vuotta.
Asumispalvelukäytössä on kolme erikokoista rakennusta, joiden asukasmäärä vaihtelee 3-7 asukkaan välillä.
Myllylähde tarjoaa asukkailleen ympärivuorokautista asumispalvelua sekä ohjattua työtoimintaa. Hoitajan
työ on kolmivuorotyötä.