Sylvia-koti yhdistyksen vuosikokous

Sylvia-koti yhdistyksen sääntömääräinen vuosikokous pidetään
pe 27.3 Sylvia-talolla, Kyläkatu 140, 15700 Lahti
Koronaepidemiasta johtuen osa jäsenistä osallistuu kokoukseen etänä.
Ohjeet osallistumiseen toiminnanjohtajalta: Eveliina Aaltonen, 044-7722848

Koronaepidemian vaikutus Sylvia-koti yhdistyksen toimintaan

Hallituksen ohjeiden mukaisesti kunnat ja kaupungit ovat kehottaneet palveluidentuottajia seuraamaan hallituksen ohjeita koskien koronaviruksen epidemian leviämisen ehkäisyä ja riskiryhmässä olevien henkilöiden suojaamista mahdollisilta tartunnoilta. Yhdistyksen toiminnassa tämä tarkoittaa riskiryhmien eli kehitysvammaisten asumispalvelutoiminnan uudelleen järjestämistä ja työtoiminnan osittaista lopettamista ja uudelleen organisoimista.

Sylvia-koti yhdistyksen toimintayksiköissä on toimittu ohjeiden mukaisesti. Toimintayksiköt ovat suojanneet asumisyksiköiden asukkaat valtakunnan ohjeiden mukaan: asukkaat asuvat ryhmäkodeissa, missä vierailut on lopetettu ja henkilökunta on ohjeistettu noudattamaan tehostettuja hygienia määräyksiä sairaanhoitajien toimesta.

Lahden kaupungissa tapahtuva työtoiminta on lopetettu. Tämä koskee MeaMannan kahviloiden väliaikasta sulkemista Lahden kirjastolla ja Hollolankadulla. Lisäksi Hollolankadun leipomo on väliaikaisesti suljettu.

Sylvia-koulun oppilaista on 2/3 jäi pois opetuksen piiristä ja opettajat ovat tehneet uudelleen järjestelyjä ja osalle oppilaista etäopetusta.

Sylvia-koti yhdistyksen asukkaat ja työntekijät toivovat kaikille voimia ja mielenmalttia tähän erikoiseen aikaan, jota käymme läpi.

” Yhdessä olemme enemmän”